Regulamin sklepu
Regulamin sklepu internetowego zagraniczneDVD.pl
§1
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego zagraniczneDVD.pl prowadzonego przez Firmę, w tym warunki świadczenia na rzecz Nabywcy usług drogą elektroniczną oraz zasady nabywania Produktów na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również drogą mailową.
- Nabywca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu, przepisami prawa oraz dobrych obyczajów.
- Regulamin udostępniany jest nieprzerwanie na stronie internetowej zagraniczneDVD.pl w zakładce FIRMA -> Regulamin sklepu, gdzie Nabywca może się z nim zapoznać oraz pobrać.
§2
Definicje
- Firma - Dawid Derlatka, ul. Olchowa 57/2, 05-500 Józefosław, NIP: 6642006237, REGON: 260454136.
- Nabywca - Klient posiadający pełną zdolność do czynności prawnych lub działający w imieniu i na rzecz osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność do czynności prawnych, korzystający ze Sklepu w celu nabycia Produktu.
- Konsument - Nabywca będący osobą fizyczną, dokonujący z Firmą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub zawodową. Zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145).
- Przedsiębiorca JDG (Jednoosobowa Działalność Gospodarcza) - Nabywca będący osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej. Zgodnie z art. 3855 Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145).
- Produkty – rzeczy ruchome, których Nabywca może dokonać zakupu poprzez Sklep.
- Sklep – serwis internetowy działający w domenie zagraniczneDVD.pl wraz ze wszystkimi podstronami, prowadzony przez Firmę.
- Użytkownik – Nabywca zarejestrowany lub niezarejestrowany w sklepie zagraniczneDVD.pl.
- Umowa - zawierana pomiędzy Nabywcą, a Firmą umowa sprzedaży Produktu, będąca umową zawieraną na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827/2014).
§3
Prawa i obowiązki Nabywcy
- Do korzystania ze swojego konta w Sklepie ma prawo jedynie osoba, której dane osobowe zostały użyte w procesie rejestracji. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za działania osób trzecich, którym zarejestrowany Użytkownik udostępnił swoje Konto.
- Użytkownik/Nabywca zobowiązany jest do podania prawdziwych danych podczas procesu rejestracji oraz podczas składania zamówień.
- Użytkownik ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania jak również do żądania ich usunięcia.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje Nabywców, zarówno zarejestrowanych jak i tych, którzy nie założyli konta w Sklepie, a dokonali zamówienia w sklepie internetowym zagraniczneDVD.pl.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony. Zawarcie umowy następuje poprzez rejestrację w Sklepie, a co się z tym wiąże, poprzez wyrażenie zgody na związane z tym warunki i akceptację Regulaminu. Użytkownik, może w każdym momencie rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez usunięcie konta. W celu usunięcia konta należy zgłosić takie żądanie administratorowi Sklepu, który jest zobowiązany do likwidacji konta w terminie 3 dni roboczych od daty otrzymania przedmiotowego żądania.
- Nabywca zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od ingerowania w zawartość Sklepu zagraniczneDVD.pl, jego elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu do celów innych niż jego przeznaczenie, w tym w szczególności rozsyłanie spamu, prowadzenie na stronach internetowych Sklepu jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej, promocyjnej, itp.
§4
Prawa i obowiązki Sklepu
- Sklep ma prawo odmówić rejestracji Nabywcy, przyjęcia zamówienia, bądź też usunąć konto Użytkownika, zwłaszcza w przypadkach, gdy:
- poda on nieprawdziwe dane,
- dopuści się naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Użytkowników,
- dopuści się zachowań niezgodnych z regulaminem lub z obowiązującymi przepisami prawa.
- Sklep zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży produktu(ów) w dowolnym momencie bez podania przyczyny. W razie wycofania artykułu po złożeniu zamówienia przez Nabywcę, Sklep w miarę możliwości będzie starał się zrealizować zamówienie w pełni, bądź niezwłocznie poinformuje o niedostępności zamówionego artykułu.
- Firma Dawid Derlatka oraz prowadzony przez niego sklep zagraniczneDVD.pl zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.).
- Sklep zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych tylko i wyłącznie w zakresie uzyskanych od Nabywcy zgód.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia działalności w każdym momencie, bez podania przyczyny.
§5
Składanie i realizacja zamówień
- Sklep umożliwia nabywanie Produktów przez stronę zagraniczneDVD.pl.
- Zdjęcia i wizerunki Produktów prezentowanych w Sklepie nie są reklamą w rozumieniu prawa, a jedynie informacją handlową o wyrobach w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 roku, Nr 144, poz. 1204 ze zm.) i mogą nieznacznie różnić się od wyglądu rzeczywistego wyrobów.
- Wszelkie informacje nt. produktów zamieszczonych w Sklepie, takie jak opisy, parametry, ceny nie stanowią oferty, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Brak zapłaty za zamówienie w ciągu 7 dni od momentu złożenia powoduje jego anulowanie - chyba, że Nabywca skontaktuje się ze Sklepem w sprawie terminu zapłaty za zamówienie.
- Miejscem spełnienia świadczenia związanego z zakupem towarów w sklepie zagraniczneDVD.pl jest adres wskazany przez Nabywcę podczas składania zamówienia - chyba, że Nabywca wybrał inny punkt odbioru osobistego, wtedy miejscem spełnienia świadczenia jest ten punkt (automat paczkowy, punkt odbioru paczek lub siedziba Firmy).
- Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 13.00, w soboty oraz w niedziele i święta, realizowane będą następnego dnia roboczego.
- Zamówienie jest realizowane w możliwie najkrótszym czasie - uzależnionym od dostępności widniejącej w karcie każdego Produktu.
- Jeżeli Nabywca wybrał formę płatności „z góry” (przelew na konto, płatności on-line przez Cashbill), termin realizacji zamówienia liczy się od momentu wpływu przedpłaty na konto bankowe lub konto płatności internetowych.
- Dostawa zamówionego towaru odbywa się poprzez wysyłkę paczki pod adres wskazany w formularzu zamówienia lub mailem (Sklep nie weryfikuje poprawności adresów). Do kosztów zamówienia doliczany jest koszt wysyłki.
- Termin otrzymania przez Nabywcę przesyłki z zamówieniem liczony jest jako suma czasu realizacji zamówienia przez Sklep (przygotowania zamówienia do wysyłki) oraz czasu dostawy.
§6
Ceny i płatności
- Ceny Produktów znajdujących się w Sklepie wyrażone są w PLN i zawierają podatek VAT.
- Nabywca składając zamówienie akceptuje cenę Produktów.
- Ceny Produktów nie uwzględniają kosztów przesyłki. Koszty transportu określone są na stronie Sklepu w zakładce POMOC -> Dostawa i płatność.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów w każdym momencie. Zmiana cen nie dotyczy zamówień będących w trakcie realizacji.
- Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzenia czasowej obniżki cen wybranych Produktów w ich ograniczonej liczbie (do wyczerpania zapasów bądź na określony czas) w ramach ich wyprzedaży lub promocji.
- Promocje w Sklepie nie łączą się ze sobą - chyba, że regulamin promocji stanowi inaczej.
- Zarejestrowany użytkownik może skorzystać z kuponu rabatowego otrzymanego od Sklepu, który należy wpisać w odpowiednim polu w Koszyku podczas składania zamówienia.
- Kupony rabatowe posiadają okres ważności, w czasie którego zarejestrowany użytkownik może skorzystać z oferowanego rabatu. Kuponu rabatowe nie łączą się, nie podlegają również wymianie na gotówkę. Po upływie daty ważności kuponu rabatowego, skorzystanie z kuponu rabatowego jest niemożliwe.
- Do każdego zamówienia Sklep wystawia paragon. Faktura VAT wystawiana jest na życzenie Nabywcy. Aby otrzymać fakturę VAT Nabywca zaznacza odpowiednią opcję w formularzu zamówienia oraz podaje dane niezbędne do wystawienia faktury VAT.
- Nabywca może wybrać jedną z następujących form płatności:
- przelew tradycyjny – Nabywca dokonuje zapłaty za zamówienie (przedpłaty) poprzez bezpośrednią wpłatę na konto bankowe Sklepu: 33 1560 0013 2019 0789 6000 0001
- płatność przez Cashbill – Nabywca dokonuje zapłaty poprzez płatności on-line, za pośrednictwem serwisu Cashbill prowadzonego przez firmę CashBill S.A. zarejestrowaną w Wydziale VIII Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, w Sądzie Rejonowym Katowice-Wschód w Katowicach pod numerem 0000323297. NIP: 629-241-08-01, Regon: 241048572, Numer w UKNF: IP10/2013.
§ 7
Koszt i rodzaje przesyłek
- Zamówione Produkty wysyłane są na adres wskazany w formularzu zamówienia (Sklep nie weryfikuje poprawności adresów), bądź adres wynikający z korespondencji mailowej.
- Wysyłka zakupionych Produktów odbywa się za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy InPost, firmy Orlen Paczka oraz firmy kurierskiej DHL, UPS, bądź innej.
- Zestawienie poszczególnych rodzajów dostawy oferowanych przez Sklep, wraz z ich kosztami, znajduje się na stronie zagraniczneDVD.pl w zakładce POMOC -> Dostawa i płatność oraz w opisie każdego produktu.
- W przypadku artykułów będących na stanie w magazynie wysyłka następuje zazwyczaj w ciągu 24 godzin od chwili zaksięgowania wpłaty. Jeżeli termin realizacji się wydłuża, Nabywca jest informowany o tym na bieżąco. W przypadku Produktów w danej chwili niedostępnych lub na zamówienie, Nabywca informowany jest o czasie realizacji indywidualnie - mailowo bądź telefonicznie.
- W przypadku, gdy Nabywca nie otrzyma przesyłki nadanej kurierem w ciągu 3 dni roboczych od daty nadania, powinien niezwłocznie poinformować o zaistniałej sytuacji Sklep. Jeżeli Nabywca bezpodstawnie odmówi odebrania pełnowartościowej przesyłki, wraca ona do Sklepu, natomiast Nabywca zostaje obciążony kosztami przesyłki zwrotnej.
- W przypadku, gdy Nabywca nie otrzyma przesyłki nadanej Pocztą Polską w ciągu 7 dni roboczych od daty nadania, powinien niezwłocznie poinformować o zaistniałej sytuacji Sklep. Jeżeli Nabywca bezpodstawnie odmówi odebrania pełnowartościowej przesyłki, wraca ona do Sklepu, natomiast Nabywca zostaje obciążony kosztami przesyłki zwrotnej.
- W przypadku bezzasadnego odesłania przesyłki do Sklepu lub nieodebrania przesyłki w terminie i powrocie przesyłki do Sklepu, Nabywcy zostanie ponownie wysłany towar, lecz dopiero po opłaceniu przez Nabywcy kosztów ponownej wysyłki.
- Koszt przesyłek zagranicznych ustalany jest indywidualnie dla każdego zamówienia, z uwzględnieniem wagi, wymiarów i kraju, do którego przesyłka ma być wysłana. W tym celu niezbędny jest wcześniejszy kontakt mailowy.
§ 8
Zwroty
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Konsument/Przedsiębiorca JDG kupujący towar na odległość (za pośrednictwem sklepu internetowego) może odstąpić od umowy (zwrócić towar) bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych od otrzymania zamówionego towaru.
- O zamiarze dokonania zwrotu towaru należy poinformować Sklep za pośrednictwem formularza zwrotu dostępnego na stronie zagraniczneDVD.pl w zakładce POMOC -> Formularz zwrotu.
- Zwrotowi podlega tylko kompletny towar, nieposiadający śladów użytkowania, w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu producenta (w przypadku nagrań audiowizualnych z nienaruszoną folią ochronną).
- Zgodnie z art. 38 pkt 9 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz. U. 2014 poz. 827), prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeśli przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. W przypadku sklepu zagraniczneDVD.pl zwrotowi nie podlegają wszystkie nagrania dźwiękowe, wizualne lub audiowizualne sprzedawane na nośnikach DVD/Blu-ray/CD/Winyl, z których folia ochronna została zdjęta.
- Razem ze zwracanym towarem należy przesłać pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (jeżeli wcześniej nie zostało ono przesłane za pośrednictwem formularza lub drogą mailową). Nabywca może napisać oświadczenie własnoręcznie na kartce, korzystając z ogólnie dostępnego na stronach www wzoru bądź za pomocą formularza zwrotu dostępnego na stronie Sklepu w zakładce „POMOC”.
- Zwracany towar należy wysłać na adres: Dawid Derlatka, ul. Olchowa 57/2, 05-500 Józefosław.
- Zwrot dokonanej płatności nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu przez Sklep zwróconego towaru (nie dłużej niż w terminie 14 dni), na konto bankowe wskazane przez Nabywcę.
- Zgodnie z art. 32 ust 1, art. 33 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz. U. 2014 poz. 827), zwracana kwota obejmuje koszt towaru oraz koszt przesyłki do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w Sklepie (Sklep jest zobowiązany do zwrotu najtańszego zwykłego sposobu przesyłki dostępnego w ofercie, bez względu na to, jaki środek transportu został wybrany przez Nabywcę w momencie składania zamówienia).
- Koszt odesłania towaru do Sklepu w przypadku odstąpienia od umowy pokrywa Nabywca.
- Sklep nie przyjmuje przesyłek zwrotnych wysłanych „za pobraniem”. Zwrot wszelkich kosztów następuje po otrzymaniu i sprawdzeniu przez Sklep zwróconego towaru.
- W przypadku rezygnacji z zakupu (odstąpienia od umowy) przed wysłaniem towaru przez Sklep, wpłata zostanie zwrócona niezwłocznie (nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych) po otrzymaniu przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy na konto bankowe wskazane przez Nabywcę lub poprzez zwrot płatności w systemie Cashbill.
- W przypadku zwrotu towaru przez Nabywcę osobiście, w siedzibie firmy, wpłata zostanie zwrócona niezwłocznie (nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych), na konto bankowe wskazane przez Nabywcę w odstąpieniu od umowy przesłanym mailowo lub pisemnie.
§ 9
Reklamacje i gwarancja
- Nabywca ma prawo do złożenia reklamacji na zakupiony towar w ciągu 2 lat od jego wydania (dostarczenia do Nabywcy).
- Nabywca sam decyduje o wyborze podstawy prawnej reklamacji (rękojmi lub gwarancji).
- Wszystkie towary znajdujące się w ofercie Sklepu są fabrycznie nowe, objęte rękojmią na wady ukryte i gwarancją (w przypadku produktów objętych gwarancją producenta).
- Reklamacji nie podlegają: naturalne zużywanie się towaru, uszkodzenia mechaniczne (obicia, otarcia) powstałe w wyniku użytkowania towaru, uszkodzenia wynikłe ze złego dopasowania towaru lub niewłaściwego użytkowania i konserwacji, jak również wady jawne widoczne w momencie otrzymania paczki, a niezgłoszone natychmiast po ich stwierdzeniu.
- Reklamowany towar należy wysyłać na adres: Dawid Derlatka, ul. Olchowa 57/2, 05-500 Józefosław. Jednocześnie, Nabywca zobowiązany jest dostarczyć Sklepowi formularz reklamacyjny (wysłany elektronicznie poprzez formularz dostępny na stronie zagraniczneDVD.pl w zakładce „POMOC” lub napisany odręcznie zgodnie ze wzorem w formularzu elektronicznym i wysłany mailowo lub wraz z towarem).
- Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać, co najmniej: imię, nazwisko, adres, adres e-mail Nabywcy, datę i numer złożonego zamówienia, przedmiot reklamacji, wskazanie żądania Nabywcy, wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
- Czas rozpatrywania reklamacji przez Sklep wynosi do 14 dni kalendarzowych. Jeżeli w ciągu 14 dni kalendarzowych Sklep nie ustosunkuje się do reklamacji Nabywcy, uznaje się ją za uzasadnioną.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sklep niezwłocznie wymieni produkt wadliwy na wolny od wad, a w razie braku możliwości wymiany lub naprawy reklamowanego towaru Nabywcy zostanie zwrócona płatność na wskazane przez Nabywcę konto bankowe.
- O rozstrzygnięciu reklamacji Sklep poinformuje Nabywcę drogą mailową lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej.
- Nabywca będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Więcej informacji na stronach: https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595 oraz http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Produkty oferowane w Sklepie posiadają gwarancję producenta, importera lub dystrybutora, obowiązującą na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
§10
Dane osobowe
- Dane osobowe przetwarzane są przez firmę Dawid Derlatka, ul. Olchowa 57/2, 05-500 Józefosław, NIP: 6642006237, REGON: 260454136.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności i Cookies sklepu (w zakładce FIRMA -> Polityka Prywatności i Cookies).
§ 11
Newsletter
- Nabywca może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji (Newsletter) w formularzu rejestracyjnym/zamówienia lub wpisując swój adres mailowy w zakładce „NEWSLETTER” na stronie internetowej Sklepu, potwierdzając przez naciśnięcie „+” oraz wyrażając zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.
- Nabywca w dowolnym momencie może zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie w odpowiedni link znajdujący się na dole wiadomości Newsletter wysyłanej do Nabywcy lub wpisując swój adres mailowy w zakładce „NEWSLETTER” na stronie Sklepu potwierdzając przez naciśnięcie „-„, a także odznaczenie opcji Newsletter w danych konta po zalogowaniu do Sklepu.
§ 12
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827).
- Jeżeli kupującym jest konsument, wszelkie spory powstałe na gruncie regulaminu lub umów sprzedaży mogą być rozstrzygane w drodze mediacji (więcej informacji znajduję się tutaj: https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595) lub przez platformę internetową http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane polubownie przez mediację lub Sąd Arbitrażowy (najbliższy sprzedawcy) lub Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Właściciela.
- W celu zapewnienia wysokiej jakości usług sklep internetowy zagraniczneDVD.pl korzysta z informacji zapisywanych i odczytywanych na urządzeniach Nabywcy (tzw. plików cookies). Nabywca może w dowolnym momencie ograniczyć lub wyłączyć dostęp plików cookies poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Nieakceptowanie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w zakładce FIRMA -> Polityka Prywatności i Cookies.
- W przypadku zmiany regulaminu sklepu, zmiany obowiązują od momentu umieszczenia regulaminu na stronie internetowej Sklepu. Użytkownicy zarejestrowani przed wprowadzeniem zmian w regulaminie muszą przyjąć i stosować nowe zapisy regulaminu, o ile nie wypowiedzą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 30 dni od daty powiadomienia ich o zmianie regulaminu. Powiadomienie o zmianie regulaminu wysyłane jest do wszystkich zarejestrowanych użytkowników drogą elektroniczną, na adres wskazany przez użytkownika przy rejestracji.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.10.2017 roku (ostatnia zmiana 25.08.2022 roku).